Första veckan avklarad

Nu har jag gått en hel vecka i skolan och är redan trött på det :(
Nej men det har väl varit ganska kul att träffa alla kompisar och se de nya sjuorna. Inte så mycket har ändrats förutom att vi har hemkunskap den här terminen och det hade vi första gången i torsdags. Vi bakade skons eller hur det nu stavas, men ni vet brödbullar typ ;). I onsdags hade vi sysslade som jag älskar och där ska vi sticka med 5 stickor och jag har inte ens stickat med 2 förut så det ska bli sjukt roligt att lära sig :)
Så mycket mer speciellt har inte hänt i skolan.
Igår efter skolan cyklade jag in till stan med några kompisar men jag köpte inget och på kvällen såg jag någon komedi med mina föräldrar men den var inte ens rolig..
Idag ska vi på kräftskiva med massa familjer, vi kommer typ grill ha 5kamp och förmodligen äta kräftor;) när mamma kommer hem ska vi snabbt in till stan för jag ska köpa en sak (lägger upp det sen) och sen hem igen bara :)
Hoppas allt är bra tja!

Slutet av sommaren

Hejsan, i slutet på sommarlovet har jag gjort lite allt möjligt. Jag har jobbat såklart, varit med Moa och Hilda, vartit på personalfest, vart på krogsgow med felicia,varit med Elin, varit på krogshow med söderholms och massa mer.

När jag var med Hilda och Moa var vi först nere på medeltids-marknaden och på kvällen såg vi hockey och var med några kompisar efter det. Vi sov vid Moa och hade det super mysigt.

På personalfesten såg vi kneippbyns krogshow och åt middag. Efter det sov Elvira hos mig :)

Och igår kväll sov jag vid Elin och idag var vi på stan. Jag köpte nya svarta dr.denim plenty byxor för mina var slitna och hål i.

Orkar inte skriva så mycket om allt för det har hänt så mkt sen sist jag skrev :)

imorgon börjar skolan för mig och jag är rätt taggad faktiskt. Jag har packat väskan, duschat  och valt kläder nu och ska snart sova så jag pallar med skolan. Fast det gör jag nog eftersom jag jobbat och gått upp tidigt varje dag typ ;)

Jag Moa & hilda
Byxorna
Frulle
Moa
Matilda och Elvira på personalfesten
Moa och hilda
Jag Elvira och Matilda :)

Blev ett oklarinlägg men men.Hejdå

Strandeeeen

Just nu sitter jag och Elin på stranden och ser soluppgången ;) häjagar vi suttit sen typ klockan 3 och chillat.

Ljugarn

Hej
Igår kväll gick vi ner till stranden och badade som vi tänkte, efter det drack vi varm choklad och åt macka. På natten satt jag och Elin och myste i stugan.

Idag har vi fikat med Elins mormor och morfar för Elin hade namnsdag, då åt vi muffins som Elins småsystrar bakade :)
Till kvällsmat så åt vi kött och potatis som Elin valde och efter maten cyklade vi till raukarna och bada och klättrade lite. Nu sitter vi i stugan och äter mackor och dricker te.
Inatt så ska vi ner till stranden och chilla.

ljugarn

Tja, idag skulle jag ha jobbat men jag fick ledigt så jag tog 14.50 bussen till elin i ljugarn och så ska jag sova där :) Elin, Elsa och Emma mötte mig vid busshållsplaten och sen cyklade vi hem till dom. Vi har ätit muffins och nu sitter vi i sängen och läser massa bloggar. ikväll så ska vi bada och mysa :D

Igår jobbade jag och efter jobbet så var jag inne på kneippbyn och snackade med några koompisar som jag träffa. Efter ett tag så började det att ös regna så jag fick springa hela vägen hem ;) När jag kom hem så hjälpte jag pappa att instalera ipaden som han köpt :)

Innan jag åkte till elin så satt jag bara och spela och såg film på paddan :)

Digiloo, igår & idag

Härrom dagen när jag jobbade på diggiloo var verkligen jätte roligt, jag fick inte servera alkohol eller så eftersom jag inte fyllt 16 men jag gick göra massa andra saker och det var kul att bara få vara där :) jag var hemma till halv 12 typ slakan gick och la mig med en gång och sov bort hela torsdagen typ.

I går alltså fredagen så var jag med Moa. Vi var hemma vid henne och satt bara och snacka typ ;) vi hade kul i alla fall.

Idag ska jag nog rensa garderoben  och ikväll ska jag nog se Grown Ups 2 på bio :)
Hade namnsdag i tisdags och onsdags, i tisdags emma och i onsdags Kristina så då ska jag få 2 presenter av mamma som jag själv får välj. Kommer lägga upp bilder sen på vad jag valde:)

Tja

hejsan, idag har varit en helt vanlig dag. Jag började jobba 11 och slutade 16 så har inte hunnit med så mycket idag. På jobbet hände typ inget speciellt. Efter jobbet gick jag hem och kollade på det nyaste pretty little liars avsnittet och kollade på fb, instagram och allt sånt där.
Efter det åt vi kvällsmat, det blev köttfärspaj :)
Sen cyklade jag och hyrde en film som jag och mamma kollat på ikväll :)

I morgon ska jag jobba HELA dagen. Först med det jag alltid gör på kneippbyn alltså plocka disk och sånt. Efter det ska jag jobba på diggiloo som ska var i morgon på kneippbyn. Då kommer jag stå i något av stånden och sälja mat:)
Så i morgon jobbar jag 11-16 och 16-23 xD
Det ska bli super kul tycker jag
Här är kändisarna som kommer uppträda, kom gärna dit!

Filmen vi såg ikväll.

En film jag såg i gårkväll, riktigt roligt!

Låtaaarr

Ron Pope: One grain of sand
Miley Cyrus: When I look at you

K-vik och kvällen

Jag och Fanny har ju varit i kattvik och vi hade det supermysigt där.
vi tog bussen från stan klockan halv 5 så hi var framme vid halv 6 typ. När vi kom fram gick vi och lämna alla väskor i huset och sen gick vi och handlade kvälls mat i Tempo. Det blev varsi 2 billys pan pizzor och en läsk ;)
vi åt och spelade kort, spalelade fotboll, lyssnade på musik, var nere vid hamnen och så vidare. Klockan 11 typ fick vi för oss att cykla till sandviken som ligger ca 5 km bort så det gjorde vi.

i morse cyklade vi och köpte frallor och yoghurt som vi åt t frukost och sen myste vi typ bara i våra sängar tills bussen hem gick klockan 3.
klockan 4 hämtade pappa oss vid busstationen i stan och körde hem oss. Hemma så duschade vi, fixade oss, åt pasta och kött och sen tog vi bussen in till stan.
på stan var vi med Mogge, Rasmus, Pontus och Joel. Vi var nere vid kallis en stund och Rasmus badade där, sen gick vi typ bara runt i stan :) skit kul har jag haft det.

Kort

Efter jobbet idag så ska jag ta bussen till Fannys stuga i kattvik och så ska jag och Fanny sova där :)
får se om jag bloggar något där eller om kag tar det när jag kommer hem :*

Frukost

Har presic dushat och nu sitter jag och dricker varm oboy och äter flingor :)

Vine

Gick hem efter jobbet och la mig och sola som jag hade tänkt, sjukt mysig dag på jobbet också. Jag och Elvira sprang i vattenspridaren och massa kul :)

Vines vid fanny

Några vines från när jag var vid Fanny förra gången. Vet inte om jag skrev om det heller men jag var i alla fall där ;)

Vines med xabi

Var hundvakt till xabi som jag brukar vara. Minns ej om jag skrev om det heller.. Men aja

Vines

Här är några vines från kneippbyn med Sara och när jag var på kneippbyn med Felicia härrom dagen (vet interim jag skrev om det)